pondelok 7. októbra 2013

30. week (7.10. - 13.10.2013)

Po tomto parcovnom tyzdni mame predlzeny vikend, Takze musim odpracovat kazdy den po 9 hodin, a piatok okolo 12.00 mal by som ist do Calgary na dlhy vikend a budeme tam s Martinkom nieco robit, takze cez vikend po dlhsej dobe budem mat aktivnu manualnu pracu :)  I love it. Zmeny od prostredia z kancelarie treba.

Pondelok kazdy v office rozpraval o behani co sa zucastnili v nedelu na behu, aki su stastny, ze 5 km si mohli zabehat resp. poprechadzat za 40$, ktore vraj budu investovane na vyskum na liecbu rakoviny. Na behu resp. chodzi sa zucastnili 9000 sportovcov, co je celkom slusne cislo. Poobede som sa nahlasil na ocne vysetrenie o 17.15 hod. uvidime cim ma Kanada dneska prekvapi :) Tak to som aj cakal vysledok som poznal zo SVK, budem mudrejsi ci nahodou nebudem tu operovany, co chcel urobit este na SVK, len az po stretnuti s doktorom budem mudrejsi a neviem kedy bude presne. Okuliare som si vybral, vybral som si 4 pary ale este cakam na finalne rozhodnutie, rozhranie ram + sklicka od 280 - 450$ slusne rozhranie :) Uz po rozhovore s Domickou sme sa dohodli, ze ktore kupim. Vecer som chcel pozerat hokej NHL, Edmonton Oilers - New Jersey ale nikde v telke nedavali, som bol smutny z toho. A ked som pozeral vysledok, ze po 2 tretinach sme prehravali 0:3, ale nakonec v tretej tretine otocili a vyhrali 5:4 po predlzeni, prve body v sezonne su doma!

Utorok v praci pokracujem na kontrole zoznamu materialu, a zatial vsetko v klidku a v pohode. O 12.15 hod. som bol potvrdit ktore okuliare beriem a o 13.40 hod. telefonat, ze okuliare su ready na vyzdvihnutie. Musim podotknut, ze ma milo prekvapili s rychlostou ako to stihli. A este som sa ich pytal, ze kedy budu a oni jeden den, max. dva !! ram od Huga Bossa, co si viac priat :DDD
Moje nove, manazerske okuliare :)

Po praci som siel si dat vymenit vodicak, musel som mat prelozeny slovensky vodicak, co stalo le 90$, ale to som mal urobene este v Aprili. Zobrali mi slovensky vodicak, medzinarodny vodicak a dali mi niejaky trapny papier, ktory vraj dovoluje soferovat motorove vozidlo, ale musi pri mne sediet osoba starsia ako 18 rokov!! Trosku chore, vsetke doklady moje zo SVK boli poslane niekde na vladnu asociaciu, kde rozhodnu ze aky test mam robit a podla toho, ked zvladnem jazdu podla uloh skusajuceho dostanem kanadsky vodicksky preukaz.  Trosku dlho sa to bude riesit cca. o 2 tyzdne by som mal byt mudrejsi, potom sa musim prihlasit na jazdecku skusku a ked prejdem mam ich vodicak! Vacsinou na prvy krat nikdy nedaju prejst skusajuci, nech sa paci! VITAJ V KANADE! Ale ved uvidime. Po tomto som si bol vyzdvihnut okuliare, normalne som novy Manager ABB od stredy (9.10.2013 v ABB). Dostal som ku okuliarom, puzdro, dva kusy cistiacych utierok a aj cistiaci prostriedok. Ked sa minie cistiaci prostriedok mam prist a zadarmo mi ho budu doplnat. Tak toto je servis! Vecer, relaxik :) Aj ked si vravim ze sa pustim do dizertacnej prace. Verim, ze zajtra sa mi postasti.

Streda, vobec sa mi nechce byt v office, nieco som porobil mal som uz obed a este do prdele musim prezit 4.5 hodiny a idem na postu, mozno behat este neviem, aj ked asik tu dizertacku pozriem sa vecer do nej verim tomu. Plus, ked chcem rozhodovat indoor soccer mal by som si precitat pravidla a ist na testy. Ale davam si otazku: Co je dolezitejsie pre mna? Urcite titul PhD!  Takze budem sa do toho pustit! Dneska poobede jedna pozitivna sprava, American Express mi schvalil kreditku, a dali limit 3000$ co pekne postacuje na nakupovanie leteniek resp. dovolenky (aspon nemusim pouzivat firemnu kartu na sukrormne ucely a vysvetlovat to zamestnavatelovi)! Karta dojde aj so zakladnym balickom do 7-10 pracovnych dni. Takze pomalicky uz clovek bude mat standart ako kazdy kanadan ma! Po prichode domov som v schranke nasiel pozvanku na volby nakolko som teraz docastny obyvatel Edmontonu :) Potesili ma, ale ci pravoplatne mozem ist volit to neviem - musim pohladat na webe :) Vecer som sa pozrel do dizertacky a musim povedat bude s tym este vela prace! Ale ked to chcem dokoncit, musim makat na tom.

Stvrtok, kazdy happy v office, lebo maju vyplatu vsetci uz rozmyslaju co nakupit :) Ale co narobime, ina mentalita ludi. Dneska som kontroloval prvykrat od kedy som v Kanade cena benzinu klesla pod 1$ za liter benzinu! 100 litre benzinu kupis za 99,9 $ dost pekne, ked cez leto dali cenu aj na 126.9 $ za 100 litre!
Tu vidiet, ze Alberta ma oproti inemu zvysku Kanady minimalne o 20 centov lacnejsi benzin!

Po praci som nasiel prekvapenie v schranke, dosla mi kreditka od Canadian Tire, kredit mi dali 1500$, ocakaval som len 1000$, takze prekvapili :) Jedna spolocnost, co nerobila ziadne rozbroje nepytali sa vela len raz zatelefonovali, ziadne potvrdenia a len poslali schvalenu! Niekedy ma servis v Kanade prekvapi, niekedzy sa citim ako diskriminovana osoba :)
Tak vyzera kreditka od Canadian Tire :)

Konecne piatok, a ku tomu kratky ako kazdy :D. Po praci idem skontolovat na urad jednu informaciu, ci mam zapisane slovenske obcianstvo alebo Slovinske, lebo mozno sa zjebali na zaciatku, aj ked verim ze nie! Mame dlhy vikend, takze cestujem  do Calgary, tam budeme pracovat na podlahe v zahradnom domceku. Verim, ze za 5-6 hodin hotovo a potom budeme moct si odrelaxovat vsetko :) A prichystat sa na utorok do prace, kedy nam pride novy kolega z Mexica :) Takze este viac multikulturalny team!! Pricestoval som do Calgary cca. 16.30 a uz o 17.00 v monterkqxh zarezaval s Martinom. Cca. 30% sme stihli a v sobotu musime dokoncit. Vecer som dostal od znamych malu pozornost, ze som ma 30tku tak mi darovali hodinky hokejoveho tymu Edmonton oilers - konecne uz som ich naucil ktore mesto a hlavne ktory team je najlepsi v NHL ;)

Moj darcek ku 30tke od Kanadskej rodiny :)

Sobota sa makalo na zahradnom domceku. Zacali sme nueco okolo 10.30 a hotovy sme boli okolo 15.15 hod. Nie zle. Potom sme si dal fajny kuraci vyvar, langose a mohli sme zacat pozerat vecer NHL. Najprv Toronto - Edmonton kde sme to dojebali a prehrali 6:5 po predlzeni. Katastrofa ten nas brankar Dubnyk. Po tom zapase Vancouver - Montreal a tam vlqstny gol si dal domaci brankar Luongo....trosku na zamyalenie. Ale co uz ja som vydrzal len dva treriny zapasu. Potom som chtiac-nechtiac zaspal :)))

Nedela, sme namontovali s Martinkom umyvacku riadu, ja som si vymenil olej na mojom Bourakovi, uz viem ako na to, nebudem platit zbytocne minimalne 40$ za vymenu oleja a olej si musim priniest sam! Takze je to easy a nemam co robit do pol hodinky. Po praci sme si dali segedinsky gulacik, buchticky na pare a mozeme oddychovat, nakolko pondelok mame volno takze musim si uzit tento dlhy vykend :) Najblizsi bude 11.11. remember day (ide o spomienku na vojakov co zomreli v 1. a v 2. svetovej vojne), ale ked mam dobru informaciu moze sa stat, ze v dany den budem musiet pracovat :( ako nahrada za den 30.12.2013 budem mat volno namiesto daneho odpracovaneho dna. Budeme mudrejsi ako sa manazment rozhodne. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára