pondelok 16. marca 2015

Bilancovanie - po druhom roku v Kanade :)

A opat to tu mame :) Dneska je to presne dva roky od mojeho prichodu do Edmontonu.

Ked porovnam prvy rok s druhym, tak mozem povedat, ze bol lahsi nakolko clovek uz sa naucil  a zabehal si svoj edmontonsky (resp. kanadsky) zivot.
Taka spomienka na 2 roky v Kanade :)

Od marca 2014 sa toho po mojej osobnej stranke zmenilo dost, stal som sa plnoplatnym obcanom Kanady a zacal som mat vyhody kanadania! Nepozerali v banke a v inych instituciach, ze som tu len na pracovne povolenie, ale uz vedeli ze mam PR karta (link co to je: PR karta). Ma svoje caro ta karticka, pri cestovani urcite , na hranici pri prichode do Kanady na Vas pozeraju ze si kanadan a po dalsie ak si biely maju ta este radsej :)

Za dane obdobie som zazil pekne veci ale prisli aj smutocne veci v mojom zivote. Druhy rok zacal dost smutne, zomrel mi otec - rychla cesta na Slovensko a pohreb, nebol som na tom najlepsie, ale zas viem, ze teraz mam velkeho anjela strazneho v Kanade!

Potom prisla Nikka na trvalo, dostala pracovne povolenie a vsetko islo ako malo, do tyzdna si nasla robotu aj ked v nej nebola spokojna, ale prezila a zacala si zvykat, ze clovek ked sa chce mat dobre musi aj v tejto krajine driet! Nic nepride zadarmo!

Nasteva mojej triednej profesorky zo strednej skoly, nastivil som ju v Canmore a pospomynal ako nam bolo dobre na skole :) Siel som s nou na par vyletov v okoli Canmore, zazil zase niejake peknych veci.

V polke jula dosiel e-mail, ze sme "Ready for Visas!". Velmi pozitivum toho roka. Ihned som zacal hladat vlastne byvanie.

Kupenie radovej zastavby, prerobenie ho podla nasich predstav za pomoci Jurka z Canmore.

Prvy krat dovolenka ALL INCLUSIVE, nikdy predtym som nebol. Nastivil som Kubu este ako komunisticku krajinu a verim, ze ju velmi neznicia po niejakych americkych dohodach! Cas ukaze!

Pomalicka sa zabehavam do kolaji, stale premyslam ako zlepsit svoj standard a ako ziskat druhu nehnutelnost :) Rad by som zacal splacat este jednu nehnutelnost, mal by som ju v podnajme po dobu - dokym nebudem mat deti. Potom by sme sa do nej prestahovali (prerobili) a danu radovu zastavnu by sme dali do podnajmu. Uvidime, co mi da tento dalsi rok - keby sa podarilo zohnat nieco zaujmave tak by som resp. sme do toho isli!

Na konec mozem povedat len tolko, ze dany rok zbehol omnoho rychlejsie ako predchadzajuci! Stazovat sa resp. chvalit netreba, ludia co ma poznaju vedia, ze taky nie som aby som prehnane hovoril len o superlativach! Aj v tejto krajine su dobre, ale aj zle veci a tak isto aj dobri a zli ludia! Nepozeram sa na to zle a zijem si taky zivot aby som sa nemusel za neho hanbit! Stale si prizvukujem, ze "Aj maly chlapec musi rast aby sa z neho stal chlap!" a tak isto aj moj zivot v Kanade musi dospiet postupne, nemozeme mat vsetko naraz! Ale ked je clovek zdravy a ma zamestnanie, tak to ide lahsie a kazdemu sa to podari, ktory bude trosku rozmyslat racionalne a nie hrr hrr ze vsetko chcem, lebo sa to da! Vtedy clovek sa zacykli ako kanadan a je done (cize skoncil)!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára