nedeľa 30. decembra 2018

303. Week (31.12.2018 - 6.1.2019)

Posledny den v roku. Mali by sme bilancovat, moj rok bol uspesny aj ked som dostal vypoved! Splnil som skoro vsetko co som chcel! Ciele na rok 2019 si stanovujem vyssie, chcem skusit pracovat na americkom trhu (verim ze si to splnim), trosku stabilizovat dlh (uvidime co sa podari) a chcem navstivit zase Slovensko (hlavne ludi co ma maju radi - Marcelino, verim ze budeme mat zase o zabavu postarane).  Vecer sme sli ku znamym oslavovat novy rok, oslava bola dobra, strasne vela jedla sme prichystali. 6 ukrajincov a 10 slovakov (ked 3 deti beriem ze su slovaci, door ich mozem brat za kanadanov). Ukrajinci prichystali deda mraza, takze deti mali fun :) Prespali sme tam a rano po ranajkach, sme odisli domov.

Prvy novorocny den som zabukoval auto na Miami (nakolko piatok sa leti). Navaril som zapecenu zeleninu a mal som.klud, relaxik. Uzivam, ze ma zatial robota a stres z prace nezatazuje! Velmi vela som robil vyskum ohladom toho Newarku (jedno viem, ze tam byvat asik nebude nic pre mna v meste je 60% ciernych), radsej asik budem dochdzat 30 minut vlakom, ale budem v trosku bielsej obalasti.

V stredu som pospal do 8.30 hod., urobl ranajky a zacal som hladat pracu, dostal som informaciu, ze moje vydaje za pohovor prijali a ze budu to refundovat. Takze ok a vysledok pohovoru, by mal by som vediet do 7. Januara 2019, takze cakam a necham sa prekvapit! Vecer som este hladal moznosti, kde byvat blizkosti Newarku, dost ma ten vyskum, niekede dava do kolien, ale verim, ze sa nestratim a dam to!
Krasne pripravany automaticky odkaz na moj ABB e-mail 

Stvrtok som poziadal o socilnu podporu v Kanade, ale prve peniaze mi mozu poslat az v July 2019, takze ja verim, ze dovtedy si nieco najdem a nebudem musiet tento program od Kanady vyuzit (socialku aj tak by som dostaval po dobu 14-18 mesiacov, takzenic moc) a socialka na 1000% nepokryla by nase mesacne vydaje co mame! Len aby ste si nemyslelil, ze Kanada je dobrosrdecna ako Slovensko a plati Ciganov a tym co nepracuju stale nejaku socialku! Cez den som mal tefonat z Kelowni (Britska Kolumbia, Kanada), ohladom jednej pozicie, zajtra budem mat prve kolko pohovru, takze vidim, ze ked je clovek aktivny aj sa firmy ozyvaju. Poooede som prichysal domace hranolky, Domka si pochutnala :) Vecer sme sli do Costca, kupili sme Domke botasky a to mne sme sli hladat pyzamo :)

Piatok rano mi Domka prichystala ranajky, rano mi pisal jeden, ze ci nechcem ist na kontrakt 8 mesiacov do Noveho Mexika, som otvoreny vsetkym moznostiam, verim, ze nakonec si vyberiem dobre! Po ranajkach ked som soferoval do stareho officu lebo som myslel ze sefka tam bude a mozem podpisat dokumenty, plus som potreboval dat vyuctovanie za futbal! Volali mi z jednej firmy, ze som  o zamestnanie ako instalater solarnych panelov do Edmontonskej firmy,  ale ze Vas zivotopis ma zaujal a pravdebodne ste prekvalifikovany (pytal sa ci som zdatny robit vonku, vo vnutri, ci viem ovladat manualne zariadenia - vrtacka, pilka atd, software) ale prosim Vas pridte na pohovor mozno Vam budeme moct ponuknut nieco ine resp. budeme moct Vam vytvorit nejaku poziciu u nas! Ostal som sokovany, ale dohodol som sa, ze 14.1 by som sa mohol ozvat a dohodnut nejake stretnutie, ked dovtedy nic nebudem mat! V office, par jedincov co dostalipredlzenie boli zo mna sokovany, ze si uzivam volnost a ze idem vecer na Miami, ze som velmi dobre naladeny a ze citim, ze nejaka ponuka pride :) Poobede som mal dalsi pohovor firma FortisBC - VSE a SPP dokopy, ale lokalita od Edmontonu je "len" 950km - trosku blizsie ako New York (take uvodne predstavenie), povedali, ze uroba si moj checking a ked vsetko bude ok, tak dalsiekolo by mohlo byt okolo 14.1.2019. PPriroda v BC (britskej kolumbii) je prenadherna, ale ja si vyberiem, co bude nazaujmejsia ponuka,  tak tu ponuku asik zoberiem! Musi tam byt pomer cena/vykon co najlepsi :) Vecer sme sa uberom vybrali na letisko, tolko kontrol kolko dneska sme mali, nikdy sme take nezazili, ludia dajaky neprijemny boli, ale uz cakame na Gate a 23.45 hod. mame planovany odlet z chladneho Edmontonu. Zacalo prituhovat a hlavme snezit, takze sa aj tesime ze utekame do tepla trosku :)

Krasne sobotne rank sme nieco po 7.00 hod. pristali na Miami, ked nas cakalo prijemnych +23°C. Po vybaveni auta , cestou na ubytovanie sme sa naranajkovali (resp. skoro naobedovali) a sli sme sa ubytovat. Trosku sme si dali klud a a poobede smer downtown a  popozerat Little Havana (vidiet ze vela kubancov je tu, na ulici len spanielcinu pocut!). Dali sme si veceru  a par drinkov a smer ubytko, treba dobit energiu na nedelu.

V nedelu po celkom dobrok vyspati sme sa vybrali naranajkovat a dalej objavovat Miami. Vcera bolo poobede +25°C, dneska rano okolo 10.00 hod. je len 18°C ale to sa urcite zmeni :) Na ranajky sme sli do jedneho podnika, co sme nasli a ze maju dobru ponuku a servis. Celkom spokojny sme boli, potom sme sli do parku (Bill Baggs Cape Florida State Park) strasna plnka na nedelu. Ludia si tu uzivaju zivot, bud na plazi, bud griluju, bud hraju nejake hry, resp chytaju ryby alebo sa vozia na lodiach). My sme si dali trosku tour, potom nastivili majak a neskor sme sa vyvalili trosku na plaz. Po plazi sme sli na veceru, popozerat ine zakulisia Miami a pred spanim sme boli na drink! Krasna nedele za nami a uz sa tesime na pondelok :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára